Alla inlägg under oktober 2011

Av veronica törnqvist - 25 oktober 2011 09:00

I helgen som var ( 21-23 oktober )  var jag med på Anatomikurs med Svante Frisk

på Örebro läns kennelklubb ,den var mycket intressant tycker jag

det handlade bla om :

var olika delar satt , och man fick lära sig olika vinklar fram och bak,

känna och klämma och mäta osv..

På Lördag eftermiddag var Digger med och vi skulle "dömma honom"

känna på  de olika ställena på honom.Typ som dommare

Det gick jättebra så länge jag höll i honom   ,

vi var 4 i varje grupp och alla skulle känna på de olika delarna vi hade lärt oss

och han stod där och accepterade det utan problem

sen skulle jag gå och känna och klämma  och mäta osv.på en annan hund

vi skulle byta grupp till en annan hund ,det var olika raser

 bla douge de bordeaux, engelsk bulldog,setter,labrador,leonberger

Då ville Digger till  mamma ( han som inte är något mammig   )

han drog åt mig, lade sig ner och ålade till mig vilket såg lite kul ut men fram kom han,

och han hoppade och blev jätteglad han såg mig hela tiden men det gick inte,han skulle vara nära

Hon som höll i honom då  orkade inte hålla honom så våran grupp kom närmare Digger för jag  var tvungen att hålla honom

och VIPS så stod han igen   

och de kunde göra sina uppgifter ,han var absolut inte elak bara att han ville till mig.

GULLIGT  VA ?

vilken idealhund för mig iallafall   

När vi skulle gå igenom vad vi kommit fram till så blev Digger lite kär i den engelska bulldogen Hedvig

åh...vad han gjorde sig till,

När vi kom hem så hade Sudden längtat efter storebror han blev överlycklig när vi  kom hem

han är så go Sudden   

på Söndagen skulle vi ha flera hundar  i samma ras, kul men svårt

det var yorkshire terrier ,Whippet, Bernen sennen ,dansk svensk gårdshund,  chow chow,


men den här helgen har varit jättekul ,söndagen var inte Digger med utan var hemma  ,

och han var jätte sur till jag kom hem ,men jag märkte inget han var jätteglad när jag var   hemma

jag bara älskar mina hundar Digger  och Sudden  

Ovido - Quiz & Flashcards