Alla inlägg under augusti 2010

Av veronica törnqvist - 23 augusti 2010 09:31

Igår var vi på utställning i Eskilstuna vi var 4 bordeauxer men det var 3 st som kom till platsen.Men så var Diggers mormor Ginza var där så vi fick träffa henne igen det var kul att se henne igen.

Det var Diggers första utställning som svensk champion.

Han blev BIR med CACIB och fick väldigt bra kritik tycker jag

Kritiken :

mask hane mkt bra utryck,krafftfullt huvud bra örons,+stop,krafftfull hals,lagom kroppad,typisk vinklad,slutna tassar,bra päls och färg ,rör sig harmoniskt


Goblin fick certet och Modesty på Masquemarron blev internationell champion

ett jätte stort grattis till er   

Jag tycker Digger skötte sig bra trots att han såg 2 tikar som löpte som han blev lite nyfiken på, varav en Granis som han började låta och sprätta för ,så hon var väl väldigt snygg och på andra sidan var det en Bernnen sennen hanne som oxå sprätte med bakbenen , så den tiken hade 2 beundrare, dock inte för nära, men nosa fick de göra.  


I finalen åkte han ur innan vi knappt kommit in men jag vill ju visa rasen i finalen och föregå rasen med gott exempel alltså stannade vi.

Men å andra sidan så är jag jätte nöjd med hans resultat

    




Av veronica törnqvist - 20 augusti 2010 09:29

  Vi blev tillfrågade av en bekant om vi ville ställa upp och använda Digger i reklamfoto för en produkt som skulle ut på en hemsida i November,

Det är klart vi ställer upp    med en DDB

Vi fick några bilder där inte produkten är med :

          



Av veronica törnqvist - 18 augusti 2010 14:48

jag måste uppdatera en liten bild på Sudden,

Den togs av Suddens uppfödare och jag tycker han är riktigt rar där han står

  

Av veronica törnqvist - 15 augusti 2010 21:56

Vi gick upp och laddade för den internationella utställningen i Askersund,

vi åkte iväg till utställningen.

När vi kom fram visade vaccinationspappret och sen gick vi in på området,

jag var så laddad  och peppad upp över öronen ,men jag var så oerhört nervös.

Det var en ras innan sen var det dax för bordeauxerna   

Jag satt där  och var såååååååååå nervös

Sen var det dax, vi tog varvet och försökte få till det med alltihopa,

När jag stod där, var Digger så duktig och jag behövde inte göra så mycket,

eller jag kanske skulle ha gjort det men jag gjorde inte det.

Då stod jag bara och skakade,men så fick han ck och fick konkurera med 2 andra hanar och då var jag nog värre än ett asplöv .

Så nervös har jag inte varit förrut.

Sen säger domaren att vi har vunnit och jag liksom fattar det inte,men sen efter några sekunder.

DIGGER ÄR SVENSK CHAMPION   

så hans resultat blev 1 i kk och kv,ck , cert,CACIB och BIR



jag är så otroligt lycklig över min Digger så jag har varit på små rosa moln med ett leende på läpparna hela helgen.

Så har jag fått lite bilder på min lilla kantarell

  

  

    


Av veronica törnqvist - 9 augusti 2010 16:28

Sudden är en Australisk terrier som är född den 1 april 2010

Jag är fodervärd och har denna lilla gosse tillsammans med hans uppfödare

på kennel dendu

           

Hans pappa heter Acocation Rockabilly och kallas Elvis

och hans mamma heter Ålhammarens ruffa koppartroll och kallas Sallie


Han föddes tillsammans med 6 bröder.


Hans starka egenskaper är " ett riktigt busfrö "

Där han är ,är det bus eller något annat hyss på gång.

Men sen är han en stor beskyddare till Digger och visst kan det behövas.............

Vi var ute på promenad och så har vi en granne som alltid gosar och busar med Digger ,men Sudden blev oerhört sur och skulle flyga på honom,

sen när han skulle klappa på Sudden -----GLÖM DET han gick därifrån men så fort han gick till Digger var han där igen och var" jätte farlig."

så det ville till att lägga den lille herrn ner till han lugnade sig.


Men visst är det roligt när folk säger

- är han farlig den stora hunden ?

när den lilla är värst.

En riktig liten "etterpelle"













        

Av veronica törnqvist - 8 augusti 2010 09:01

Jag har inte uppdaterat bloggen på väldigt länge, men några rader ska jag väl skriva ner.

sen sist så har :

jag och Digger har varit ute och spårat ett par gånger ,varav en gång blev väldigt fel men han fixade det ändå.

jag drog råddjursklöven efter mig ,det var ju inte så svårt till den släppte från snöret  och jag hittade den naturligtvis inte ,men Digger gjorde det.

Men den spårningen räknar jag inte jag lika mycket eftersom jag inte gjorde rätt direkt ,men skam den som ger sig.

men sen har det gått bra iallafall med klöv hela vägen.   


utställningsfronten har legat lite på is ett tag ,nja man kan säga att han har haft  ett litet sommarlov    men nu i höst drar vi igång igen så knoll och tott syns i ringarna igen.

Jag har saknat det och jag tror Digger oxå har gjort det ,för ett tag sen tog jag ut "våran " speciella utställningsryggsäck och Digger blev alldeles till sig.

så han vet vad det är för ryggsäck, den är alltid med vid utställningar.

så som sagt

NU ÄR DET DAGS IGEN  

  

sen har vi lite igelkottar springer runt i området där vi bor,det är små intressanta varelser.

för ett tag sedan lunkade det runt en sjuk igelkott här ( tyvärr klarar jag inte av att ta bort djur men han skulle ha behövt säga hejdå lite tidigare  än han gjorde )

Men hundarna såg honom före mig  i det höga gräset och tryckte ner nosarna

när jag såg det tog jag naturligtvis bort hundarna och när vi gick bortåt började Sudden bete sig som han hade loppor.

Och det kan man väl lungt säga att han hade hela huvudet var svart och jag kollade runt på både Digger och Sudden och det var aktivitet där kan jag säga.

på hög nivå

ÅH VAD ÄCKLIGA VARELSER   

Men hur som helst så borstade jag dem UTE och försökte få bort dem vilket inte gick så bra.

in med båda hundarna i badrummet och jag kan säga ingen av dem gillar att bada ,så det var ju kul.

men jag badade dem med grönsåpa och skrubbade dem rejält,

och mindre blev det iallafall.

Dagen efter åkte jag iväg och kollade vad det var för något och det var igelkottloppor och de är inte farliga för hundar och mäniskor de trivs bara hos igelkottar,

de kan smaka lite men märker de att vi inte är igelkottar så hoppar de iväg.

så jag behövde inte göra något ,jag kunde bada dem som vanligt eller så kunde man ha fästinghalsband så dog de fortare.

Ja,jag använder inte fästingmedel så jag badade dem igen,

Men nu finns det inte några sådanna varelser kvar iallafall.


Sen har vi ju lilla Sudden våran kaxiga lilla terrier nu är han 4 månader

Han är med Digger överallt.

Han verkligen avgudar Digger ( men det gör matte oxå ,Digger är verkligen min lilla bebis)

Vi var i skogen igår och han försvann i blåbärsriset så det är en stor kille.

Han kommer ha sin utställningspremiär i september ,men honom ställer inte jag ,det gör hans uppfödare,jag är ju bara fodervärd åt honom,men jag hoppas att det går bra

  


  

Ovido - Quiz & Flashcards