Direktlänk till inlägg 17 april 2010

spårpremiär 2010

Av veronica törnqvist - 17 april 2010 15:44

Lördag och väldigt skönt väder ,det blåser lite grann men både jag och Digger njöt av vädret ändå.Så tänkte vi utnyttja vädret............

Så vi åkte till skogen och tog med en liten rådjursklöv och la lite spår.

Gissa om Digger blev glad när lukten av klöv närmade sig Diggers nos.


Jag gör inte samma misstag som förra gången ,när jag la spår där vi brukar gå i stort sett varje dag. visst är det smart gjort


Vi åkte och Digger satt kvar i bilen medan jag la det första spåret ,och han visste inte hur fort han skulle komma ur bilen.

Sen kom vi till start och han började nosa och spåra och första gången tog han inte klöven i munnen.

Sen la vi ett nytt spår och han började söka ,men den här gången tog han ett tag i klöven och slängde runt den och la sig sen och började gnaga.

  Men den tråkiga matte skulle ju spåra mera och tog den igen.

Men jag blev imponerad av hans spårning, för vi har ju inte spårat så jätte mycket.

      


men när vi kom hem var han trött ,det är jobbigt att arbeta med nosen

men han tycker att det är kul så det blir säkerligen flera gånger.


 
 
Elisabeth Allbrand

Elisabeth Allbrand

18 april 2010 14:32

Åååååå vilken härlig dag :)
Vi har varit iväg och spårat några gånger med sedan snön försvann å det är så himla kul :)
Hoppas på något spår i veckan,vi hade tänkt att ha en spårhelg med Susanne(Ucklums hund och hälsocenter) och voffsingar men det blev inte så denna helgen men det kommer juh fler som tur är :)Var bara tvungen att skriva en hälsning till er när vi var inom han är himla läcker din Digger :)
Ha det gott så hörs vi väll innan vi syns ;)

http://www.bordeauxer.se

 
Ingen bild

Lotta

3 maj 2010 10:44

Snart är jag klar med plugget. Då kommer jag ha mycket mer tid. Tänkte om vi skulle slå våra ovana spårhuvud ihop å lägga spår till våra voffsingar. :)
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Vov

Av veronica törnqvist - 20 september 2023 13:28

Man måste ju hålla i medan man är igång Alltså på riktigt  Vad är livet utan sina älskade hundar ? Hundarna betyder så mycket De finns alltid där. De dömer ingen Är man glad .ledsen Vad som så finns de alltid vid ens sida De är de bästa v...

Av veronica törnqvist - 19 september 2023 09:00

Ja Knasen är vår nye familjemedlem han är född 1 mars 2023 Och kommer ifrån uppfödaren jaskarin i Gnesa Han är en australisk terrier Och han älskar Marley över allt annat. Och är ett busfrö och hittar på saker man tyvärr inte ska göra alltid....

Av veronica törnqvist - 18 september 2023 10:54

nu har det ändrats lite vi har 2 familjemdlemmar det ska handla om marley en douge de bordeaux  och knasen en australisk terrier       ...

Av veronica törnqvist - 18 september 2020 12:07


  de här blommorna fick jag när jag fyllde år de var ju fina tycker jag  ...

Av veronica törnqvist - 17 september 2020 10:54

    idag 1 september fyller Marley 2 år  han är så go våran lilla bebis  han fick gosaker i maten och bortskämd på sin dag      skrivet lite senare än 1 september  ...

Ovido - Quiz & Flashcards