Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av veronica törnqvist - 31 oktober 2010 15:45

Ja sista dagen på den här månaden och Sudden har varit på utställning på örebro mässan ( en inoff )

Det var 4 anmälda Australiska terrier Sudden och hans bror Milton och 2 vuxna.

Men det var bröderna mot varandra igen..............

Vi tränade och gick och stallde upp och det gick riktigt bra innan vi gick in i ringen, sen ska vi in i ringen

vi gick in och stallde upp oss ,det gick bra. sen skulle vi springa varvet   

och sudden började nosa lite och kontakten mellan oss vet jag inte vart den tog vägen, men det gick inte så bra sen stallde jag upp honom på bordet och det fungerade riktigt bra.

Jag tycker att det gick mycket bättre än förra gången, det kunde gå lite bättre när vi springer runt men vi får öva mera. Men det gick bra när vi stallde upp och där kände jag mig riktigt nöjd....faktiskt.

Han blev 2:a med Hp hans bror Milton vann.

Sen skulle jag hjälpa till lite runt om och satte in sudden i buren åååååå vad synd det var om honom då,han skällde och gnällde om varannat,

men vi åkte hem tidigare än beräknat ,för lillhusse har fotbollsavslutning idag

så då blev han nöjd.

Digger och sudden har pussats så kära nån när vi kom hem de var så glada att träffas,hela dagen utan varandra  


kritiken var oxå ganska bra:

välväxt valp med bra huvud lite brett mellan öron

Härlig hals & toppline & kroppför åldern

srama upp fronten

Härlig päls

domare var Dodo Sandahl


Ovido - Quiz & Flashcards