Alla inlägg den 12 december 2009

Av veronica törnqvist - 12 december 2009 21:13

    Vi hoppas att alla får en riktigt trevlig Lucia med lite lussebullar och pepparkakor.

  

ja, som ni ser så  har matte varit och spökat ut Digger för att få en söt Lucia på bloggen , och en riktigt söt Lucia blev det ju, men Digger  därimot tyckte inte att det var lika kul. Men det är ju tur att vi inte spökas ut  så ofta  , ja i stort sett inte alls  och det tycker nog Digger är väldigt bra iallafall.

Han tänkte nog : jag är en hund och hundar ska inte ha luciakrona,

och det har han väldigt rätt i.


Vi har även varit  så flitiga och bakat saffranmuffins som vi skulle ha imorgon,

men de råkar   vara slut.

Men det var kul att prova på något nytt iallafall.

vi hittade ett recept på nätet:

saffransmuffins

2 ägg

2 dl socker

200 g margarin  ( smält )

1pkt saffran

1,5 dl mjölk

4 dl vetemjöl

2 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

grädda i 250 grader och i 10 min


Men eftersom de är slut

så  gör väl lussebullar som alla andra år.


Men vi har ju inte bara bakat

matte  har varit och handlat lite och Digger är så go,

man kommer hem och packar in matvarorna ,

och om man då inte stänger dörren in och inte stänger bildörren heller.

Så vips är Digger inne i bilen och då sitter han där han sitter.

Om det är i bagageluckan eller förarsätet spelar ingen roll ,

bara han sitter i bilen så är han nöjd , för då ska han med och flytta på bilen med matte.

Är det mattes vovve eller ?


Nej nu ska jag snart lägga mig , jag mår mycket bättre än vad jag har gjort men helt ok är jag inte och lite matt blir man.

men man kan ju inte ligga hela dagen för det , då blir det inte mycket gjort.





Ovido - Quiz & Flashcards