Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

hund och bil , information

Av veronica törnqvist - 20 maj 2011 14:41

      viktig information      

jag tror inte att det kan bli för mycket  av den informationen,

varje år låter ju folk  sina hundar sitta kvar i bilen trots att det är jätte varmt ute.

Trots all information överallt.Jag personligen blir lite arg när hundägare ställer sin bil mitt i solen och hunden är kvar i bilen.

det är klart det blir varmt.

Den informationen sitter även här:


TID       YTTERTEMP   SKUGGA/SOL     TEMP I BIL

-------------------------------------------------------------------

8.30         14 grader     skugga              19 grader

9.30         18 grader     skugga              38 grader

10.30        20 grader     blandat             47 grader

11.15        20 grader     sol                    58 grader

12.00        23 grader     sol                    62 grader

13.30        22 grader     sol                    85 grader  


informationen sitter på ett antal sidor på nätet.

jag skulle inte låta mina hundar sitta i en varm bil , jag skulle ju inte vilja sitta där själv och storkna och det vill inte mina hundar heller

sunt förnuft

Det finns ju air condion och sånt det är ju bra, och vissa har ju sånt med.

Men när man ser hundarna flämtar febrilt i en bil då blir jag illa berörd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Vov

Av veronica törnqvist - 20 september 2023 13:28

Man måste ju hålla i medan man är igång Alltså på riktigt  Vad är livet utan sina älskade hundar ? Hundarna betyder så mycket De finns alltid där. De dömer ingen Är man glad .ledsen Vad som så finns de alltid vid ens sida De är de bästa v...

Av veronica törnqvist - 19 september 2023 09:00

Ja Knasen är vår nye familjemedlem han är född 1 mars 2023 Och kommer ifrån uppfödaren jaskarin i Gnesa Han är en australisk terrier Och han älskar Marley över allt annat. Och är ett busfrö och hittar på saker man tyvärr inte ska göra alltid....

Av veronica törnqvist - 18 september 2023 10:54

nu har det ändrats lite vi har 2 familjemdlemmar det ska handla om marley en douge de bordeaux  och knasen en australisk terrier       ...

Av veronica törnqvist - 18 september 2020 12:07


  de här blommorna fick jag när jag fyllde år de var ju fina tycker jag  ...

Av veronica törnqvist - 17 september 2020 10:54

    idag 1 september fyller Marley 2 år  han är så go våran lilla bebis  han fick gosaker i maten och bortskämd på sin dag      skrivet lite senare än 1 september  ...

Ovido - Quiz & Flashcards